KTM SuperEnduro 950R
23. 4. 2007
Úvod, design, motor


Hmmm, to je první pohled, ale druhý? Především je třeba si uvědomit, že na podvozku z modelu Adventure S se nedá nic moc měnit. Tuhý trubkový rám byl převzat beze změny, zde nic lepšího vymyslet nelze. Možnost uchycení zadních stupaček jistě řada jezdců uvítá, madla pro spolujezdce jsou na stroji standardně (a při manipulaci se strojem jsou k nezaplacení), takže přeměna motocyklu na dvoumístný je otázka několika okamžiků.

Vidlicový dvouválec o objemu 942 ccm produkující výkon 98 koní dobře známe ze starších modelů 950 Adventure. O jeho plnění se starají dva rovnotlaké karburátory, které umožňují plynulejší nárůst výkonu a jeho lepší kontrolu. Nádrž i sedlo jsou pro tento stroj zcela nově navrženy, oproti modelu 950 Supermoto je sedlo užší a delší, nádrž má kvůli požadavku na co nejužší stavbu objem o 3 litry menší. Jediné, co se stroji dá vytknout je přední světlo. Vypadá sice hezky a i velmi dobře svítí, ale pro off-roadové radovánky je jeho vypouklý kryt přeci jen příliš „na ráně“.
Pevná řidítka nesou jen velmi zjednodušené ovladače blikačů a světel, před nimi nalezneme multifunkční displej a několik kontrolek, které informují o teplotě chladící kapaliny, čase, ujeté vzdálenosti a aktuální rychlosti. Od sedla nikdo velké pohodlí neočekává a ani se jej nedočká. Dlouhá, úzká lavice je tvrdá a umožňuje bezproblémové přenášení těžiště při jízdě v terénu. Jeho výška 920 mm zaručuje, že manipulace se strojem na místě může být zdrojem veselých historek, ani já se svou nadstandardní výškou nedosáhnu oběma nohama na zem. Rozměrné stupačky jsou stejné jako na ostrých endurech EXC a páčky řazení i zadní brzdy, řešené tak, aby ani při pádech neutrpěly újmu jsou beze změn převzaty z modelu Adventure.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář